Medlemsredovisare
Du ser till att föreningens medlemmar har aktuella uppgifter i medlemsregistret.
Som medlemsredovisare...
- har du behörighet att göra uppdateringar och ändringar i medlemsregistret/RMS under förutsättning att du genomfört TCO:s utbildning i GDPR (inloggning krävs)
- tar du ut aktuella medlemslistor i föreningen.
- tar du ut statistik i medlemsregistret/RMS alt. beställer från kansliet.
- informerar du medlemmarna hur de uppdaterar sina uppgifter på mina sidor.
- marknadsför du Försvarsförbundet som det självklara alternativet för alla inom vårt verksamhetsområde.
- hjälper du medlemmar och blivande medlemmar vid inträden och utträden.
- har du tillgång till medlemsregistret/RMS.
Exempel på uppgifter som ska uppdateras i medlemsregistret:
- myndighet / förband /enhet
- tjänstgöringsort
- e-post och telefonnummer
- lön
- bostadsadress
Om uppdraget
- Styrelseuppdrag
- Du utses inom föreningsstyrelsen
- Mandattiden är 1-2 år
Utbildning och förutsättningar
- Du måste ha genomfört TCOs e-utbildning i GDPR (Inloggning krävs)
- Förbundets material: "Anvisningar för redovisning av medlemmar och avgifter".
- ”Fackligt ABC”. Försvarsförbundet fackliga alfabetiska uppslagsbok.
- Förbundets relevanta kurser, konferenser och digitala utbildningar.
- Medlemskap
- Bli medlem
- Varför Försvarsförbundet?
- Det gör kollektivavtalet för dig
- Medlemsavgifter och villkor
- A-kassa
- Uppdatera dina medlemsuppgifter
- Pensionärsmedlem
- Medlemskap vid tidvis tjänstgöring GSS/T
- Värva medlemmar
- Så byter du fackförbund
- Så behandlar vi dina personuppgifter
- Avsluta medlemskapet
- Kontaktuppgifter till fackliga representanter